۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۷

خیال باشگاه‌های ایران راحت شد؛

AFC سهمیه قطر در لیگ قهرمانان را کم کرد/ نیم سهمیه برای کویت و بحرین

AFC سهمیه قطر در لیگ قهرمانان را کم کرد/ نیم سهمیه برای کویت و بحرین

کنفدراسیون فوتبال آسیا دو سهمیه مستقیم قطر برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را کاهش داد تا این کشور عربی از سال آینده با دو سهمیه مستقیم وارد مسابقات شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا عصر امروز دوشنبه تشکیل جلسه داد که در این جلسه تعداد سهمیه‌های کشور قطر برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کاهش یافت. به این ترتیب قطر که تا سال گذشته چهار سهمیه مستقیم برای حضور در مسابقات آسیایی داشت، حالا دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی‌آف خواهد داشت.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که احتمال اعطای نیم سهمیه به کشورهای بحرین و کویت برای حضور در مرحله پلی‌آف وجود دارد. به نظر می‌رسد شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در کسب این سهمیه برای کشورهای بحرین و کویت بی‌تاثیر نبوده است.

این در حالی است که کشور عربستان چهار سهمیه مستقیم و امارات سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف دارند. فدراسیون فوتبال ایران هم چندی پیش اعلام کرد که تعداد سهمیه‌های ایران برای سال آینده، چهار سهمیه مستقیم است که با این تفاسیر باید به حفظ این تعداد از سهمیه‌ها اطمینان داشت.

وضعیت نهایی تعداد سهمیه‌های کشورهای مختلف در لیگ قهرمانان آسیا فردا سه‌شنبه و پس از جلسه نهایی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص خواهد شد.

کد خبر 2182659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha